Träningstips #3

Innan när jag körde styrketräning så brukade jag lägga störst fokus på ben-övningarna, därefter magen och om jag hade tid lite över armar. Det är ganska typsikt hos just tjejer att fokusera på dessa muskelgrupper och vanligen så tränar dem inga andra muskelgrupper alls.

Nu har jag dock lärt mig att träna hela kroppen! Det är viktigt att ha en jämn balans i kroppen och en stark kropp överlag. I mitt nuvarande gympass jag kör jag fortfarande mycket ben och mage, men även axlar, rygg och armar. Sen att alla tjejer inte vill ha kularmar och brottarryggar förstår jag, men lite övningar skadar absolut inte och kommer inte göra dig bullrig!
Så glöm inte att träna hela kroppen och framförallt baksidan!

Jag tränar mycket axlar i volleybollen, men det här är ju inte direkt någon spännebild så syns kanske inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0