Träningstips #1

Träna både kondition och styrka! Så som jag har fått uppfattningen så väljer de flesta tjejer att stå på crosstrainern en timma istället för att köra lite styrka, medans killarna står i ett hörn med hantlar och skrivstänger och stånkar och stönar. Tjejer vill gå ner i vikt medans killar vill ha muskler. Eller har jag rätt?

Tjejer tänker:
Jag vill gå ner i vikt. Inte ha en massa böliga muskler. Inte kvinnligt.
Killar tänker: Måste jobba på tvättbrädan. Ser inte mina armar lite små ut?

Vad de flesta tjejer inte tänker på:
Faktum är att bara för att man tränar styrka så betyder det inte att man kommer se ut som en bodybuilder nästa gång man kollar sig i spegeln. Tänk på tex dansare. De har massor med muskler, fast dem är långa och smidiga. Body pump är ett bra träningspass för kvinnor som vill ha dessa smidiga muskler, där man tränar med skivstång med lätta vikter och många repetioner. Och vet ni vad större muskler innebär? Högre förbränning! Så samtidigt som ni lägger på er muskler så minskar fettet! Bra va?

Vad de flesta killar inte tänker på:
Man kan träna varje liten muskel i sin kropp till max, men om du bär på en massa fett så kommer inte dina muskler att synas ändå.  Så hur gör man för att få den där tvättbrädan och de platta bröstet? Tyvärr finns det inga genvägar, upp på löpbandet och svettas!

Så vad har vi kommit fram till? En kombination av styrka och kondition ger det bästa resultatet för de flesta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0