No more fredags-mys

Jag håller nu på att avsluta dag två utan fredags-mys, vilket känns jäkligt bra! Vad innebär det tänker ni då? Jo det innebär att jag avstår från allt man gärna sätter i sig en fredagskväll, så som godis, chips, läsk, kakor, glass - you name it.
Hur länge jag tänker avstå från dessa frestelser är oklart, men jag siktar på månaden ut och vem vet, kanske jag fortsätter? Det är ju trots allt de första två veckorna som är värst!
Men som jag nämnt tidigare, man måste börja smått. Att rivstarta och ta bort allt vad socker heter, gå på någon diet som man aldrig följt innan och försöka hålla den strikt krävs massor utav disciplin, och jag vet att jag är en utav dem som inte har den.
Så för mig gäller "många bäckar små", och jag återkommer med om det ger något vidare resultat eller inte.

En vanlig fredagskväll i mitt gamla liv.


Kommentarer
Postat av: Paula

Heja heja!

2011-01-09 @ 22:31:23
URL: http://livehealthier.blogg.se/
Postat av: lookinggoood

varsågod :) <3



Jag vet faktiskt att godis"förbud" fungerar, i alla fall för mig :D Men det är frustrerande när alla kompisar äter godis och så går man själv och blir galen för att man bara kan äta typ frukt. Men det lönar dig! Jag gick ner 2 kilo ungefär tack vare mitt godisförbud :) <3

2011-01-09 @ 22:38:10
URL: http://lookinggoood.blogg.se/
Postat av: I can make it happen!

Tack för tipset, men asså att gå på en diet är nog inte min grej. Visst vill jag vara nyttig och så men kan man inte bara äta nyttig mat i kanske mindre mängder och regelbundet. Att gå på en diet känns så strikt, liksom "såhär måste du göra/äta". Det känns tråkigt och tillslut tror jag att jag skulle tröttna.

Men jag har ju hört olika saker, ska man eller ska man inte äta pasta? Potatis? ris?

:)

2011-01-09 @ 22:51:55
URL: http://icanmakeithappen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0